Stevige stekker - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van fam Keijzer - WaarBenJij.nu Stevige stekker - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van fam Keijzer - WaarBenJij.nu

Stevige stekker

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg fam

04 Mei 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Mensen,

Ze bestaan nog de computers met daar aan vast een degelijke stekker. Kortom een fijn apparaat gevonden waarmee ik even uit de voeten kan.
Vandaagzijn we vanaf Langano naarAddis Abeba gereden.
Het is weer even wennen die grote stad, veel uitlaat gassen. veel mensen die oversteken op het laatste moment. Onderweg hebben de meiden nog nieuwe traditionele kleding gekocht. Het was een waar spektakel. Met zijn 4e en daarbij drie verkopers op 1,5 vierkante meter. Toen de keuze gemaakt was moest er natuurlijk even stevig over de prijs onderhandeld worden. Voor de ware Ethiopier een sport voor ons nog steeds een uitdaging. Een spel vanhard nee schudden weglopen, weer terug komen of wijzen naar andere winkels.
De ochtend gestart met het voeren van vogeltjes. Er komt van alles op af! Echter het model met de grootste kromme snafel heft het feest voor de kanaries verpest, lomperd.
Onderweg hebben we nog een wildpark aangedaan Meseret was van plan een struisvogel te vangen maar zo een beest is best groot als je iets dichterbij komt, de jacht is vroegtijdig gestaakt. Wilde zwijnen(model Bumba) in overvloed en natuurlijk Gazelle.
Uiteraard hebben we onderweg nog een hapje gegeten, en zoals het hoort in een restaurant veel op de kaart maar de helft daadwerkelijk aanwezig. Bij het meer van Debre Zeit zijn we nog even bij de vissers wezen kijken. De vis was net schoongemaakt en wat rest zijn alleen nog de ingewanden en kop. Een heerlijke maaltijd voor maribu's en pelikanen.
Je kan er echter nog veel meer grappige dingen mee. Met de kop van een meerval kan je net doen of het een foto toestel is en foto's maken van de gene met het echte fotoe toestel.

• 04 Mei 2015 - 19:47

Danielle:

Als eerste mam wil jullie bedanken voor de mooie bloemen op haar verjaardag ze was erg verrast.
    En natuurlijk de groeten van pap en mam

Wat een een avontuur beleven jullie daar zeg
    Ik ben wel heel benieuw naar de kleding
    Dat zullen we vast wel zien als jullie weer terug zijn
    Geniet er nog even van

gr. Rene Danielle Quinn en Tess

• 04 Mei 2015 - 22:27

Miranda:

Hoi Fam Keijzer,

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Nog veel plezier daar.

Groeten andere Fam Keijzer