st mary - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van fam Keijzer - WaarBenJij.nu st mary - Reisverslag uit Gondar, Ethiopië van fam Keijzer - WaarBenJij.nu

st mary

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg fam

09 Mei 2015 | Ethiopië, Gondar

Vandaag een feestdag in Ethiopië de geboorte dag van maria wordt gevierd vanaf 4.00 uur staat smorgens horen wel al de gebeden Door de luidsprekers galmen.
Onze gids neemt ons mee naar de herdenking om 7.30 uur , wat een mensen komen daar en allemaal in het wit gekleed wel voelen ons alsbuitenlander bijna niet op ons plaats.veel gebeden en gezang en mooie gekleurde kleding van de priesters met parasol, indrukwekkend om mee te maken.
Daarna snel ontbijten en op naar het vliegveld van lallibella voor een vlucht naar gondar.
We vliegen weer met ons kleine vliegtuigje met propellers..
Na 25 minuten vliegen komen we aan in gondar waar we weer buiten uit kunnen stappen met de kleine vliegtuigtrap.
In gondar worden we al opgewacht Door gids en chauffeur die ons eerst naar het hotel brengen.
Na de korte pauze vertrekken we naar debre berhane selassie kerk en naar de markt waar het allemaal heelmodderig is want het heeft net geregend.
De meiden zijn wat moe en hebben even niet zo'n zin meer in kerken dus wel gaan op tijd terug naar het hotel.
we eten pizza hoera , hoera in ons luxe hotel en dan op tijd naar bed buiten horen we de ethiopiers nog st Mary vieren.
het was weer een mooie indrukwekkende dag.
slaap lekker

• 10 Mei 2015 - 11:10

Maringka Langelaar:

Mooi iedere keer wat telezen van al jullie belevenissen.
    Heelveel plezier nog .
    Groeten uit nieuwer ter aa

• 11 Mei 2015 - 10:10

Karin:

Wat een bijzondere verhalen toch! Meseret, ik hoop dat je me volgende week veel komt vertellen :-)

Groetjes, (juf) Karin